Secretul PERFORMANȚEI

Radio Whisper - Şoapta Ta de Muzică

Radio Whisper | RadioWhisper.com

”Profit Permanent” vă oferă câteva CADOURI motivaționale... Descărcați-le GRATUIT! (Click pe foto)

Aici sunt portofelele d-voastră pentru internet: PayPal şi...

Moneybookers

Postări populare

joi, 10 iunie 2010

Performanţa AFACERII Tale (sau... de la Eşec la PROFIT PERMANENT)






(Dedic această postare tuturor absolvenţilor de liceu, care acum pornesc în viaţă având ca singură şansă entuziasmul, zâmbetul şi exuberanţa tinereţii.

Uitaţi-vă la ei cât sunt de frumoşi!
- click pe fotografii -

Încurajaţi-i, aplaudaţi-i şi oferiţi-le un... "Avantaj la START"!)


Performanţa AFACERII Tale
(sau... De la Eşec la PROFIT PERMANENT)

Gândirea creativă, antreprenorială, se naşte şi se dezvoltă în procesul activităţii efective prin acţiune, fiind rezultatul experienţei şi nu al informaţiilor însuşite din cărţi.

A fi implicat în afaceri nu înseamnă numai să faci bani, este şi o modalitate să redevii tu însuţi.

Prin urmare, indiferent de rezultat, prima afacere va fi o experienţă utilă şi pe parcursul derulării ei veţi dobândi o mulţime de cunoştinţe folositoare, la care nu v-aţi fi aşteptat niciodată.

Dacă vrei să iniţiezi şi să dezvolţi o afacere este necesar să începi de jos, de la activitatea cea mai neplăcută - şi când spun asta, nu mă refer numai la a te implica în munca cu braţele, ci chiar la o participare cu trup şi suflet.

Dacă doreşti să-ţi dezvolţi afacerea, va fi necesar să controlezi totul: luarea deciziilor, adoptarea unui anumit comportament, prestarea unei activităţi specifice, ba chiar şi depunerea efortului din pură obligaţie.

Dacă începi cu începutul, vei evea posibilitatea să controlezi afacerea cu mai multă uşurinţă; pentru a le folosi eficient mai târziu, este nevoie să cunoşti toate amănuntele de bază.

Deşi toată lumea spune "începe cu începutul", dificultatea constă în faptul că oamenii nu ştiu cu ce şi de unde să înceapă.

O cale de abordare a problemei ar fi aceea de a stabili din start cu ceea ce nu trebuie să începi.

Elaborarea unui plan pentru o afacere nu înseamnă şi demararea ei; nu constă nici în deschiderea unui cont în bancă, nici în stabilirea sediului şi nici în achiziţionarea produselor pe care ţi le propui să le comercializezi.

În mod sigur, începutul nu se face amenajând birouri luxoase, nici cumpărând o limuzină scumpă pentru proprietar, nici organizând mese protocolare la restaurante sau manifestând atitudini de infatuare, menite să separe angajaţii de proprietar.

Pentru a descoperi cu ceea ce este bine să începi, trebuie să reduci ideea ta despre afacere la esenţa ei.
După care trebuie să faci o nouă reducere.

Înfiinţarea unei reţele naţionale începe cu crearea unui nucleu, fie şi numai microscopic a ceea ce urmează să devină acea reţea.

Începutul anticipiază, din punct de vedere genetic, ce va deveni afacerea pe care o propui.
Fiecare pas spre dezvoltarea acesteia este determinat de pasul care l-a precedat.

Dacă succesiunea acţiunilor care trebuiesc intreprinse este identificată în mod corect, afacerea devine de nezdruncinat.

La punerea bazelor sale nu trebuie să-ţi limitezi posibilităţile, alegând drumul cel mai scurt.
Un asemenea procedeu poate fi o cale sigură spre eşec.
Orice încercare de a ocoli procesul de zămislire a afacerii va fi urmată mai târziu de necazuri, pentru că felul în care începi va determina tot ceea ce urmează.

Chiar dacă familia, prietenii, asociaţii şi angajaţii (dacă există) sunt animaţi de intenţii bune, chiar dacă totul merge ca pe roate de la început (deşi acest lucru este imposibil), tot vei avea o senzaţie de singurătate şi de gol în jurul tău.

Imediat după ce te-ai lansat în afaceri, vor apărea şi primele spaime: "Ce-am făcut? Mai sunt şi alţii care fac acelaşi lucru şi, poate, mai bine decât mine?"

Ultima teamă pe care o încearcă toţi întreprinzătorii debutanţi se datorează faptului că - deşi ei încearcă să se organizeze cât mai bine şi să lucreze cât pot de mult - se găsesc întotdeauna la un pas de un posibil eşec.

Teama de eşec se poate dovedi sau nu folositoare, dar este normală.
Orice persoană antrenată în afaceri, indiferent de cât de inteligentă şi de plină de resurse ar fi, este posibil să cadă (şi uneori chiar va cădea) pradă unei înşelătorii sau unei judecăţi greşite.

Afacerile pun la încercare caracterul omului mai mult decât orice altă activitate şi, de asemenea, îl şi dezvăluie.

În momentul în care pătrunzi în lumea afacerilor, vei avea zilnic sute de ocazii să procedezi corect sau incorect, să negociezi cu oamenii cinstit sau să-i înşeli, să-ţi lărgeşti mediul social în care acţionezi, ori să-l poluezi.

Întotdeauna, încearcă să-ţi aminteşti care e atmosfera în magazinul pe care l-ai preferat până atunci, unde personalul era amabil şi entuziast.
În final, încearcă să-ţi faci o idee şi despre magazinul, depozitul sau fabrica ce-ţi aparţin.

Caracterul tău va fi pus la încercare; vei avea de purtat tratative cu clienţii, furnizorii şi alţi oameni de afaceri, toţi supuşi unor presiuni similare.

Unii dintre ei nu agreează succesele tale sau ale firmei tale, în general.
Ştim cu toţii ce pot face banii din om, iar ca om de afaceri vei întâlni cele mai stranii comportamente.

Va fi de necrezut pentru tine să descoperi că oameni pe care credeai că-i ştii bine şi că sunt de încredere - oameni cumsecade în fond - pot deveni nişte manipulatori ai adevărului şi ai realităţii.

Afacerile sunt de fapt oamenii.
Ele înseamnă să te aştepţi la ce nu te aşteptai.

Cele mai multe afaceri de succes au început foarte modest, urcând treaptă cu treaptă şi trecând prin multe căderi; vă propun deci, să continuăm discuţia pornind de la eşec.

Motivul principal pentru care o afacere se poate prăbuşi este foarte limpede: NU AI CLIENŢI!

Piaţa este indiferentă la ceea ce propui tu.
În concluzie, nu vinzi nimic.

Cu toate că flecuşteţul tău este bun şi folositor, iar tu eşti satisfăcut cu proiectul care stă la baza afacerii pe care ai pornit-o, lipseşte încă o piesă din acest ansamblu, care poate fi comparat cu un joc de puzzle.

Recomandarea, în cazul de faţă, este simplă: ÎNCEARCĂ SĂ TE JOCI!

Ai intrat în afaceri să afli ceva, să schimbi, să fii folositor, să informezi, să transformi, să perfecţionezi, să pui în valoare sau să faci plăcere cuiva.

Dacă nu vei avea în vedere aceste obiective, nu-ţi vei putea vinde produsul sau serviciul pe care-l prestezi.

Cercetează lista de mai sus şi vei constata că toate noţiunile enumerate fac parte dintr-o alta: NOŢIUNEA DE JOC.

Jocul copilului este plin de teamă, uimire, emoţie, neîncredere, curiozitate.
El constituie o temă de studiu şi de inspiraţie.

O şcoală bună practică învăţarea prin joc, în care antrenează pe toată lumea, nu exclude pe nimeni, respectă pe toţi membrii ei, fără a ridiculiza pe nici unul dintre participanţi.

Copiii ne bombardează cu întrebarea: "De ce?"
Întreprinzătorul întreabă: "De ce nu?"

Afacerea este terenul de joc al întreprinzătorului.

Încearcă să fii eficient. Ieşi în stradă şi uite-te pe fereastra micii tale afaceri.
Încearcă să fii copilul care se străduieşte să afle cum funcţionează mecanismul vieţii.

Când începi afacerea s-ar putea să nu fii atât de informat ca alţii.
Va trebui să repeţi anumite activităţi până când le vei face bine, dar asta nu-ţi va asigura o izbândă sigură.
Probabil va fi necesar ca, pe parcurs, să faci unele modificări.

Imagineză-ţi că ştii totul.
Nu ai nici o posibilitate să afli ceva nou şi să schimbi lucrurile.
Care ar fi rezultatul?
ZERO! O totală insatisfacţie.

O afacere nouă nu constă numai în latura ei teoretică sau în testarea unor idei noi, revoluţionare.
Ea presupune şi o activitate practică.

Ideile, inteligenţa şi creativitatea sunt deosebit de necesare într-o afacere, dar trebuie însoţite de multă şi neobosită practică.

Afacerea nu este cu mult diferită de felul cum cânţi la pian.
De cele mai multe ori, nu te poţi aştepta să ai rezultate excelente chiar de la început, dimpotrivă.
Eşuând, de fapt înveţi.

Relaxează-te şi înarmează-te cu răbdare!
Drumul spre progres înseamnă să munceşti, să experimentezi şi să înveţi permanent.

Apoi, SUCCESUL este la primul pas.

(text adaptat după PAUL HAWKEN - Cum să dezvolţi o afacere)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bună,

Cu toții suntem IMPORTANȚI!...
Oricare ar fi opinia d-voastră, voi încerca să vă răspund.
Simplu spus... ar fi un alt mod de a vă spune:
”Vă mulțumesc!”

Cu respect,
Dan Duduman